7. Kokie Jūsų nuomone yra trūkumai lanksčių darbo formų (terminuotų, ne viso darbo laiko, darbo nuomos)?
1) Terminuota - darbuotojo įsitraukimas kiek mažesnis ir artėjant terminui, tikėtina, kad jis jau dairosi galimybių kitur, o ne skiria visą savo energiją tiesioginiam darbui.
Ne viso darbo laiko - nepatogūs apribojimai per kiek dienų turi būti išdėstytas grafikas ir kaip turi skirstytis darbo valandos - daugiau laisvumo būtų gerai tiek darbdaviui tiek darbuotojui.
Darbo nuomos - patogu, kai pagal nuomos sutartį dirbantis specialistas, gali pereiti dirbti pagal paprastą darbo sutartį, kai sutariama dėl tokios galimybės sąlygų.
2) Nuotoliniu būdu dirbantį darbuotoją sunkiau kontroliuoti. Mes taikome praktiką, kad darbuotojas savarankiškai pildo veiklos ataskaitą, kurioje nurodo susitikimų, išsiųstų pasiūlymų skaičių per dieną. Tačiau pasitaiko atvejų, kuomet tokie darbuotojai norėdami įsirašyti į ataskaitą susitikimą, susitinka su klientu, kuris nėra potencialus klientas. Tokio darbuotojo darbo laikas nėra griežtai kontroliuojamas, vieną savaitę dirba daugiau, kitą mažiau. Samdydami nuotoliniu būdu dirbantį pardavimų vadybininką mes norime "nusipirkti" rezultatą, todėl darbo laikas nėra svarbus.
Terminuotų sutarčių trūkumas tas, kad jų nepavyksta taikyti, nes darbuotojai nesutinka dirbti. Darbuotojams svarbus pastovumas.
Darbo nuomą svarstytume tik kvalifikuotiems darbuotojams, o kiek teko domėtis tokios paslaugos niekas neteikia. Vietoj darbo nuomos kreipiamas į mažas individualias įmones, kurios teikia inžinerijos ar marketingo paslaugas.
Taip pat labai trukdo "žaidimas" darbo grafikas. Aš kaip įmonės vadovas esu priverstas pasirašinėti "fiktyvius" darbo grafikus. Norėtųsi daugiau lankstumo. Vieną dieną darbuotojai objekte susitvarko per 6 valandas, tai kodėl kitą dieną jie negali padirbti 10 valandų?
3) Laikinojo įdarbinimo (darbo nuomos) trūkumas tas, kad tai yra brangi paslauga. Be to nuomos kompanijos neužtikrina, kad darbuotojai atvyks pas mus (esame įsikūrę užmiestyje). Mums svarbu, kad darbuotojai sukurtų vertę, o tokiu būdu įdarbinti darbuotojai ne visuomet galėtų tai padaryti.
4) Trūkumų sunku įžvelgti. Esame skandinaviško kapitalo įmonė. Stengiamės maksimaliai teisingai ir gerai susidėlioti visus procesus. Administracinės užduotys nėra problema. Su tuo mes susitvarkome. Darbo grafikai kelia tam tikrų sunkumų, tačiau tai tikrai ne esminės mūsų verslo problemos.
5) Esame svarstę darbo nuomą dideliam projektui, nes patys jau sunkiai spėjome surinkti reikiamą komandą, tačiau atmetėme šį pasirinkimą dėl aukštos kainos. Taip pat kilo abejonių dėl tokių darbuotojų motyvacijos gerai atlikti darbą. Manau, kad jie taip gerai neįsigilintų, kaip tiesiogiai įdarbinti darbuotojai.
6) Esam bandę naudotis darbo nuoma, bet nepasiteisino - neatitiko lūkesčiai, labai brangu. Mums reikia kvalifikuotų darbuotojų. Jei trūksta įgūdžių, reikia ilgų apmokymų. Mūsų įmonėje nėra "juodų" darbų.
7) Galėtų leisti terminuotas sutartis sudaryti be apribojimų.
Naudojantis darbo nuoma, tai pasitaiko atvejų, kuomet ateina nemotyvuoti darbuotojai, nes jie gauna minimalų atlyginimą. Jei darbuotojas dirba netinkamai, pasakome, kad kitą dieną mums jo nesiųstų.
8) Sunku rasti kvalifikuotą darbuotoją terminuotam darbui. Specialistas turintis pastovų darbą nekeis darbo dėl terminuoto pasiūlymo.
Esame svarstę įdarbinti 2 darbuotojus po puse etato vietoj 1. Tačiau nepavyko rasti norinčių. Panašu, kad patiems darbuotojams standartiniai darbo santykiai atrodo priimtinesni.
Didžiausias trūkumas, su kuriuo susiduriame, kad sunku naudoti "flex time" Lietuvoje. Esame priversti vesti atskirą darbo laiko apskaitą, t.y. tabeliuose sužymėtos 8 darbo valandos 5 d.d. per savaitę, o realiai darbuotojai dirba kitaip.
9) Didžiausia problema - darbo laiko reglamentavimas.
Apribojimų darbo laikui yra per daug - turime metinių valandų apribojimą, savaitės maksimalias valandas, 2 dienų iš eilės ir vienos dienos maksimalų darbo laiką. Jei turiu paaiškinti kitiems padaliniams, kaip reglamentuojamos darbo valandos, turiu siųsti dviejų lapų dokumentą, kurį ne visi supranta.
Netipiniai darbo santykiai gali veikti, tačiau nėra darbuotojų norinčių dirbti pagal tokius santykius.
10) Dėl darbų sezoniškumo negalime tiksli nustatyti DS termino, todėl tenka arba vis pratęsinėti arba darbuotojams suteikti kasmetines atostogas (ar jų neturintiems leidimus neatvykti į darbą administracijai leidus. Dirbant ne visa darbo laika darbuotojai kartais naudojasi, kad jie dirba ne pilnu etatu ir gali kažko nespėti :) taip pat tenka daugiau skirti dėmesio darbų organizavimui, kolektyvo bendradarbiavimui. Taip pat sunkiau rasti neaukštos kvalifikacijos darbuotoją nepilnai darbo dienai/etatui.
11) Terminuotos darbo sutartys yra apribotos laike. Mūsų klientas tęsia ir tęsia projektą, o mes rizikuojame, kad tokia darbo sutartis bus pripažinta neterminuota. Tuo pačiu negalime greitai pakeisti tokio darbuotojo, o klientas visada teisus.
12) Pamiršau paminėti, kad taip pat turime dieninių studijų studentą, kuris dirba puse etato. Labai sudėtinga tinkamai susitvarkyti su jo darbo grafiku. Jį turime pasitvirtinti iš anksto, o realiai darbuotojas sužino, kada jis galės dirbti likus kelioms dienoms iki darbo pradžios. Mes turime patvirtinti ir vėl keisti tuos darbo grafikus.
Esame svarstę taikyti budėjimo rėžimą įmonėje, tačiau apmokėjimo sąlygos pasirodė nepriimtinos. Neapsimoka. Per brangu.
13) Galėčiau išskirti tokius darbo nuomos trūkumus, kaip didesni kaštai, darbuotojų psichologinis neužtikrintumas. Nors visos sąlygos yra tokios pačios kaip ir tiesiogiai dirbančių darbuotojų, tačiau nuomojami darbuotojai negauna metinių premijų.
Terminuotos sutartys sudarytos vieno darbuotojo vaiko priežiūros atostogų laikotarpiui ne visada veikia teisingai. Pasitaiko atvejų, kai terminuotai įdarbintas darbuotojas pakyla karjeros laiptais, tampa linijos vadovu ir panašiai. Grįžta iš motinystės atostogų gamybos darbuotojas ir mes turime atleisti vadovą tam, kad užtikrinti jam darbo vietą?